Furcsa képet osztott meg nemrégiben közösségi oldalán Manhercz Krisztián olimpiai bronzérmes vízilabdázó, válogatottunk meghatározó tagja. A fotón még kisgyerek és Madaras Norbert kétszeres olimpiai aranyérmes nyakában ül a versenymedencében. Utánajártunk, hogy mi ennek a képnek a története:
MANHERCZ KRISZTIÁN a vlv-nek:
– Ez jelenet a Komjádi uszoda átépítés előtti aulájában volt látható egy nagy méretű képen, jó sokáig. Abból vágtam ki az engem ábrázoló részt. A teljes fotón négy játékos nyakában ül egy-egy gyerek, Basa László kapus nyakában Szatmári Kristóf, Varga Dani nyakában Várpalotai Maxim, Kiss Gergely nyakában Czakó Attila, Madaras Norbert nyakában pedig én.
– Idézzük fel azt a kort. Gyerekek voltatok, hogy kerültetek a képre?
– Vasas-nevelés vagyok, kezdetben a Matáv Pólósuli, aztán a T-Kom Pólósuli, majd a Vodafone Pólósuli volt az otthonunk. Ez a telefonos cég szponzorálta a válogatottat is, erre az időszakra esett ez a kampány. Gondolom, a lényege a képen olvasható szlogen volt:
“Még messzebbre juttok, mert óriások vállán ültök”
– Hogy készült a fotó, tényleg a “nagyok” nyakában ültetek?
– Nem. Elkészítették a játékosokról a víz alatti képeket, mi pedig egy modell nyakába ültünk. Majd “összefotoshopolták” a megfelelő részleteket.
– Amikor ez a kép készült, milyen stádiumban volt a karrieretek?
– Ha jól emlékszem, már játszottunk az országos gyermekbajnokságban, ez volt a pályafutásunk kezdete.
– A fotózáshoz történő kiválasztásban már szerepet játszott, hogy tehetségesek vagytok vagy teljesen véletlenszerűen történt ez?
– Mi akkor már a saját korosztályunknál idősebbeknél játszottunk és lehet mondani, hogy ott is kiemelkedtünk. A 97-esek bajnokságát utcahosszal nyertük, emlékszem, 24 meccsen 150-150 gólt dobtunk Egérrel (Szatmári Kristóffal – a szerk.). Tehetséggondozás is volt már akkor, arra is meghívást kaptunk, tehát valamennyire “természetes” volt, hogy ott legyünk ezen a fotózáson. Rég volt, szép volt…
MADARAS NORBERT a vlv-nek:
– Abban az időszakban a Vodafone volt a szövetség főszponzora, rendszeresen szerepeltették a játékosokat a kampányaikban, ami nemcsak fotókon, plakátokon való megjelenésről szólt, hanem a tévékben leadott reklámfilmek is készültek. (Emlékeztetőül: “Az internetet, nem a fogkefét!”.) A szokásos nyári felkészülési torna is a Vodafone Kupa nevet viselte.
Ezek az emlékek bennem már kicsit összemosódnak, már csak azért is, mert én akkor külföldön játszottam, sokszor volt a válogatott edzéséhez igazítva forgatás. Arra én is emlékszem, hogy ennél a kampánynál külön csinálták meg rólunk a víz alatti képeket és arra kerültek később rá a gyerekek. Manót akkor még természetesen nem ismertem, tényleg jópofa, hogy azóta mi lett belőle és hát, én is itt vagyok a sportágban, a kép elkészülte után még világbajnoki címet nyertem, most pedig a szövetség elnökeként dolgozom. Egyébként lehet, hogy Manó már akkor nagy tehetség volt, de azért egyáltalán nem törvényszerű, hogy gyerekként tehetséget mutató játékospalánták valóban “kinövik magukat”. Nagyon sokan elvesznek ilyen-olyan okok miatt a sportág számára egy-egy gyerekkorosztály legjobbjai közül is. Hát ő nem veszett el és ezt magának köszönheti, le a kalappal! Véletlen, de tényleg jópofa, hogy éppen az én nyakamban ül azon a képen.
Ha jól böngésztünk az interneten, akkor a szóban forgó kampány (tehát annak [fotó]technikai része is) az Artificial Group nevéhez fűződik.